Навчання інформатики

Для учнів 7-11 класів довільного рівня підготовки та для їх вчителів.

Програмувати - просто!  Нічого не потрібно встановлювати. У зручній та розкутій формі пояснено магію програмування на прикладах малювання кодом. А лиш потім тексти, величини і знову ж зображення. Далі у наступному порядку: цикли, розгалуженя, змінні та функції, анімації та умовні вказівки, типи даних, масиви, елементи керування, ООП.

АлгоКод - середовище програмування, в якому вказівки(інструкції) записуються українською мовою
Вгорі кнопки керування:
- вилучити код з вікна редактора;
- очистити вікно консолі від повідомлень;
- чистити вікно графіки;
- запуск програми;
- зберегти програму на комп'ютері;
- вивантажити програму з комп'ютера для редагування;
- переглянути прилади (поки що їх 25)

ЗМІННІ
- не типізуються;
- в іменах можна вживати латинські і кириличні літери, великі і малі;
- імена змінних (навіть їх частина) не можуть співпадати з зарезервованими словами;
- імена змінних не можуть містити 'апострофи' та "лапки";
- в іменах змінних розрізняються малі та ВЕЛИКІ літери.

ВИВЕДЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ЗМІННИХ
вивести(<значення1>, <значення2>, <значення3>, ...)
вивести(123)
вивести("Мир")
вивести("Я навчаюсь у ", 7, " класі")
вивести("У 3 роках ", 3*365, " днів")
ВВЕДЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ЗМІННИХ
a = ввести("Введіть значення змінної А")
a = ввести("А")
 
СПИСКИ/МАСИВИ
А = ["яблуко","груша","вишня","слива","банан" ]
Перший елемент має індекс = 0
вивести(A[2])
вишня
 
РОЗГАЛУЖЕННЯ
Короткий варіант:
якщо <умова> то
.....
кін якщо
Повний варіант:
якщо <умова> то
.....
інакше
.....
кін якщо
 
ЦИКЛИ
ЦИКЛ ДЛЯ - цикл з лічильником
для<змінна-лічильник> від <початкове значення> до <кінцеве значення>
.....
кін для

ЦИКЛ ПОКИ цикл з передумовою
 
поки <умова>
.....
кін поки
 
ФУНКЦІЇ
Оголошення функції починається з ключового слова функція, після якого записуємо ім'я функції та аргументи(за потреби, при відсутності аргументів - порожні лужки ()). Закінчується опис ключовим словом кін функція. Результат (за потреби) передається після ключового слова результат
функція квадрат(x)
результат x*x
кін функція
 
ГРАФІКА
Початок роботи з графікою ініціалізувати не потрібно - за потреби відразу починаємо "малювати".
Вікно 500 х 500 пікселів
Початок відліку - верхній лівий кут
Кольори можна вказувати українським словом ("червоний", "зелений", "білий", "чорний" - всього 10), англійським словом ("red", "green",... - їх багато), трьома значенням каналів RGB (0-255) або значенням відтінку сірого кольору (0-255, чорний - білий)
точка() - x, y
лінія() - x1, y1 ,x2, y2
прямокутник() - x, y, w, h
трикутник() - x1, y1 ,x2, y2, x3, y3
чотирикутник() - x1, y1 ,x2, y2, x3, y3 ,x4, y4
коло() х, у, d
еліпс() - х, у, d1, d2
фон() - колір фону, все намальоване знищується
колір() - колір ліній фігури
заповнення() - колір заповнення фігури

p5*js - середовище програмування для дозвілля та навчання!

p5.js — це бібліотека JavaScript для творчого кодування, зосереджена на тому, щоб зробити кодування доступним та інклюзивним для художників, дизайнерів, викладачів, початківців та будь-кого іншого! P5.js є безкоштовним і має відкритий вихідний код, тому що ми вважаємо, що програмне забезпечення та інструменти для його вивчення повинні бути доступними для всіх.

Використовуючи метафору ескізу, p5.js має повний набір функцій малювання. Однак ви не обмежуєтеся полотном для малювання. Ви можете думати про всю сторінку браузера як про ескіз, включаючи об'єкти HTML5 для тексту, введення, відео, веб-камери та звуку.

Середовище Python

Середовище Python

Інтернет-портал олімпіад з програмування

Інтернет-портал організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад з програмування для обдарованої молоді навчальних закладів України

Портал розробленоЖитомирським державним університетом імені Івана Яковича Франка, кафедрою прикладної математики та інформатики за фінансової підтримки МОН та Державного комітету України з питань науки, інновацій та інформатизації в рамках Державної  програми  “Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці”  у 2009-2010 роках

JS fiddle (JS скрипка), що використаємо для навчання веброзробки

JsFiddle — одне з найпопулярніших середовищ веб-розробки (працює у веб-браузері), яке дозволяє редагувати та запускати код, написаний на HTML, JavaScript та CSS, який буде називатися «фіддлом». Дозволяє використання бібліотек JavaScript, таких як jQuery.

Інтерактивний підручник з інформатики - підручник, що цікавий учням!


 

Це повнофункціональний засіб навчання інформатики, що замінює підручник, робочий зошит, тренажери та систему тестування, разом узяті. Задовольняє всі вимоги чинних програм МОН для 5-11 класів. Учні навчаються інтерактивно, а вчителі бачать повний звіт, зокрема оцінки за 12-бальною шкалою, що виставляються автоматично.
 

Електронний журнал та сайт.

Доступ до інформаційного середовища. Електронний журнал та сайт. Миропільський ліцей Житомирської області.

Пісочниця для (Python, SQL, Ocaml, JS), в браузері!
Пісочниця для (Python, SQL, Ocaml, JS), в браузері!
Un bac à sable pour (Python, SQL, Ocaml, JS), dans le navigateur!

 

Обери "Показати графіку" і буде "Тицьни тут"

Обери "Показати графіку" і буде "Тицьни тут"

Світофор!

Світофор!

BasThon. Середовище програмування Python

BasThon. Середовище програмування Python

Мовна модель від корпорації Google

Усе те ж, чи й більше, що й Chat GPT

Розгорнуто за програмою Всеукраїнського проекту "Хмарні сервіси в освіті".

Проект "Хмарні сервіси в освіті" (Сloud services in education) започатковано за ініціативи Інституту інформаційних технологій та засобів навчання Національної академії педагогічних наук України. Від початку, на увесь північнозахідний регіон (Волинську, Рівненську та Житомирську області) у проекті проймала участь лише Миропільська гімназія. Зараз досвід впровадження хмарних сервісів переймають інші навчальні заклади Романівського району. 

 

Scratch On-line - середовище навчання програмування для наймолодших

Scratch — це найбільша у світі спільнота кодування для дітей і мова програмування з простим візуальним інтерфейсом, який дозволяє молодим людям створювати цифрові історії, ігри та анімацію. Scratch проектується, розробляється та модерується некомерційною організацією Фундація Скретчу.

Scratch сприяє розвитку обчислювального мислення та навичок вирішення проблем; творче викладання та навчання; самовираження та співпраця; і справедливість в обчислювальній техніці.

Scratch завжди безкоштовний і доступний більш ніж 70 мовами.

Дистанційне навчання інформатики

На нашому сайті можна вивчити усі теми шкільної інформатики, як з розділу інформаційних технологій, так і програмування. Матеріали можна використовувати як для повністю дистанційних уроків, так і змішаного навчання, поєднуючи із власними розробками та додатковими ресурсами. Здобуті знання, вміння та навички допоможуть нашим учням  стати повноправними учасниками інформаційного суспільства, а також його творцями у найрізноманітніших галузях

Сторінку підготував Григорій Громко

Сторінку підготував Григорій Громко

НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ З ІНФОРМАТИКИ

Електронний підручник Python

Навчальний матеріал систематизований за розділами і є введенням у програмування від основ до поглиблених тем.

Підручник призначений як для програмістів-початківців так і для тих, хто вже створював програми на інших мовах програмування, але бажає перевірити своє розуміння алгоритмів, використовуючи мову Python.

Робота із підручником передбачає, що Ви:

  • Володієте навичками роботи в операційній системі (Windows або Linux) на рівні користувача.


Підручник стане у нагоді всім, хто зацікавлений у вивченні популярної мови програмування Python, незалежно від того, чи вивчали ви інші мови програмування раніше.

 

Приклад блокноту, взято з кур

Приклад блокноту, взято з курсу SNT/Програмування на Python

Навчіться програмувати

Наша мета: розробити цікаві інструменти, щоб познайомити новачків з програмуванням або вдосконалити практику програмістів, як дітей, так і дорослих.

Навчання інформатики від чернігівської педагогині Оксани Коваленко

Сайт it-science.com.ua є ресурсом, присвяченим темам, пов'язаним з інформатикою та інформаційними технологіями. На сайті представлені різноманітні матеріали, включаючи статті з програмування, розробки уроків інформатики для 2-11 класів, методичні рекомендації, інтерактивні вправи та інші освітні ресурси. Також сайт містить інформацію та матеріали для олімпіад з інформаційних технологій, включаючи завдання та розв'язки для різних етапів олімпіад. Крім того, на сайті доступні ресурси для вчителів інформатики та студентів, зацікавлених у галузях графіки та програмування.


 

Кожна стаття це практично розділ підручника з інформатики!

... ТУТ БУДЕ ЩОСЬ НОВЕ!
Tkinter: просто малюємо
Tkinter: кнопка-позначка Checkbutton
Tkinter: керувальні змінні та їх використання
Tkinter: вибір значень з переліку за допомогою лічильника Spinbox
Tkinter: однорядкове текстове поле для введення даних
Tkinter — пакуємо речі
Створення кнопок у Tkinter
Компоненти програм із графічним інтерфейсом
Знайомимось з Tkinter
Cтворення програм з графічним інтерфейсом
Штучний інтелект
Коротка історія анімації
Створення інтерактивної навчальної гри у редакторі Wick
Програмована анімація — змінні
Інтерактивна презентація
Інтерактивні анімації
Про рух або як складні речі робити просто
У пошуках ресурсів
Анімаційний редактор Wick Editor
Є кілька типів питань, на яких немає однозначної відповіді — що таке буття, що таке інформація та…
Ви краще навчитеся, читаючи на екрані чи на папері?
Запитуємо когнітивного психолога — чи запам’ятовують учні те, що вони вивчають у школі?
Деніел Т. Віллінгем
Алогомора! Лумос! Експекто патронум…
Яка чарівна школа! ..
Голоси з минулого — чому 1 байт має 8 біт?
Як заробити перший мільйон?
Не хвилюйтесь — у вас сьогодні ООП!
Файл не знайдено
P5.js: кнопки, радіокнопки, повзунки і не тільки вони.
Типи даних
P5.js: Анімації та умовні вказівки
P5.js: Знову змінні та функції
P5.js — знайомимось з функціями
P5.js — програмуємо дії, що повторюються
P5.js — програмуємо дії, що повторюються
P5.js: Введення та виведення даних користувача
P5js: Працюємо з зображеннями. Зображення? Що це?
P5js: Працюємо з зображеннями
P5js: Величини, змінні, константи та їх імена.
P5js: Текст
Більш складніші фігури
Магія програмування
P5.js: Починаємо роботу
P5.js — Програмувати просто?

Найбільший сайт веб-розробників в Інтернеті

W3Schools – це школа для веб-розробників, що охоплює всі аспекти веб-розробки.

Ми створюємо спрощений та інтерактивний досвід навчання.

Навчання веб-розробці має бути простим для розуміння та доступним для всіх і всюди!

Щороку відображається 3 мільярди сторінок.

70 мільйонів відвідувачів щомісяця.

 

 

 

 

 Міжнародний конкурс з інформатики «Бобер». Розвиток мислення та цікаве змагання!

 Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер»

Тестова система

Захоплююче навчання доступне для кожного!

Linux в Україні. Новини, впроваждення, все цікаве.

Linux в Україні. Новини, впроваждення, все цікаве.

 

Цей сайт для тих, хто бажає навчати чи навчатись програмуванню без переучування, використовуючи мову С#

Девіз сайту:  Протоптати ефективну стежину навчання у світ сучасного програмування!

Інші матеріали до виступі на курсах вчителів та методичних семінарах.

Матеріали до виступів на курсах підвищення кваліфікації вчителів інформатики у ЖОІППО, обласних та районних методичних семінарах вчителів інформатики, інших заходах обміну педагогічним досвідом інформатиків Житомирської області. Архів матеріалів участі раніше проведених заходах.

Суботні зустрічі. Вчителям – від вчителів

 

Яка наша мета?
Інформування та просвітництво. Ми створили майданчик, на якому визнані фахівці в галузі інформатики можуть ознайомити зі своїми здобутками широке коло учасників освітнього процесу та провести плідні публічні дискусії.

 

Прості уроки Adobe Illustrator 7.0

Прийоми і методи підготовки векторних зображень у програмі Adobe Illustrator